Artiklar om: Mina Sidor & funktioner
Denna artikel finns också på:

Frakter innan och under jul



Viktig information för dig som fraktar denna period.



Uppdaterad 2022-12-12

Julen 2022🎄


Nedan datum indikerar när ditt gods senast ska avhämtas för eventuell levereras innan jul. Samtliga datum gäller som vägledning och leveranstider kan ej garanteras.

Frakt till privatpersoner inom Sverige 🇸🇪
Paket till utlämningsställe - Fredag, 16:e december
Paket med hemleverans - Onsdag, 14:e december
Pall med hemleverans - Torsdag, 14:e december

Frakt till privatpersoner inom Europa 🌍
Paket till utlämningsställe - Fredag, 9:e december
Paket med hemleverans - Onsdag, 7:e december
Pall med hemleverans - Onsdag, 8:e december

☝️ I samband med ökat antal försändelser kan det bli fullt på vissa utlämningsställen i Sverige och Europa. Detta innebär att ett annat närliggande utlämningsställe istället kan bli aktuellt. Ett utlämningsställe har en max kapacitet för hantering av paket. Vi råder våra kunder att informera sina mottagare (köpare/kunder) i samband med köp/beställning, att direkt hämta ut paket från utlämningsställe.

Frakt till företag inom Sverige 🇸🇪
Paket till företag - Fredag, 16:e december
Pall till företag - Fredag, 16:e december

Frakt till företag inom Europa 🌍
Paket till företag - Torsdag, 8:e december
Pall till företag - Torsdag, 8:e december

Julledigheten 💤
Inrikes- och utrikesfrakt (Europa och övriga världen) påverkas av julledigheten. Under denna period är det normalt mindre behov av frakter vilket innebär färre antal avgångar (transporter).

Leveranstider
Samtliga leveranstider som visas vid bokningen är uppskattade leveransdatum, dock ej garanterade. Ekonomisk ersättning ej är möjligt vid försenad transport. Skicka i god tid för att vara säkrare på att godset kommer fram i rätt tid.

Covid-19 och kriget i Ukraina
Covid-19 samt kriget i Ukraina får fortsättningsvis konsekvenser på frakter. Det kan innebära plötslig brist på chaufförer och övrig personal vilket i sin tur kan påverka ledtiderna för frakterna.

Tips inför kommande högtider



Förpackningsmaterial - Har du allt du behöver? Beställ i god tid.
Checklistor och rutiner - Skapa checklistor för att inte missa steg i det dagliga arbetet när belastningen ökar.
Tillräckligt med resurser? - Har du tillräckligt med personal för paketering inför kommande högtider och kampanjdagar?
Ta hjälp av dina leverantörer - Kontakta gärna oss på Shiplink för dina frågor eller funderingar, hur kan vi underlätta för dig under denna period?
Ökad skaderisk - I samband med att volymerna ökar, ökar också skaderisken. Tänk på att inte tumma på emballeringen även fast det är mer att göra. Har du frågor om emballage eller andra funderingar kring skaderisk? Kontakta vår kundservice.
Avisering och leveransbesked? - Många arbetar på andra platser och många kontor stänger innan jul, se över om du behöver göra tillval i er bokning.
Oväntat på vägen - Ett utmärkande gods (t.ex. klistermärken och tejp med logotype) kan underlätta för transportören att hitta godset om t.ex. adressetiketter mot förmodan skulle skadas. Även extra adressinformation på t.ex. följesedel på kartongen kan även hjälpa transportören slutföra leveransen ifall adressettiketten är oläsbar.
Skadat gods - Ibland är olyckan tyvärr framme. Då är det viktigt att du meddelar Shiplink kundservice inom 7 dagar från det att godset tagits emot.

📌 För uppskattat leveransdatum eller andra frågor kontakta Shiplinks kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller email: kundservice@shiplink.se

Shiplinks kundservice öppettider under jul, nyår och trettondagen

🟡 23 dec: 8:30-12

🔴 24-26 dec: stängt 🎄

🟢 27-29 dec: 8:30-17

🟡 30 dec: 8:30-12

🔴 31 dec-1 jan: stängt 🥂

🟢 2-4 jan: 8:30-17

🟡 5 jan: 8:30-12

🔴 6 jan: stängt 💤

God Jul och Gott Nytt År!

Uppdaterad den: 13/12/2022

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!