Tillval

För att anpassa din order efter just dina behov erbjuder Shiplink en rad olika tillval. Med personliga tillval får du ut maximalt av dina frakter.

För att ge dig en klarare bild över vilka tillval som finns tillgängliga har vi här sammanställt en lista för leveranser till privatpersoner och en lista för företag.

Beroende på typen av frakt, destination och mottagare, finns olika tillval tillgängliga. Tillvalen när du ska skicka paket är inte alltid identiska med om du ska skicka pall. Dem tillvalen som är tillgängliga för just din frakt ser du i vår prisberäknare när du bokar frakt.

För privatpersoner
Avisering (hemleverans): Välj att avisera mottagaren innan leverans genom SMS eller telefon.
Avisering (utlämningsställe): Välj att avisera mottagaren innan leverans genom SMS eller email.
Donera till WWF: Shiplink är vänföretag med WWF. Donera 10 kr som oavkortat går till att hjälpa dem i deras viktiga arbete.
Postförskott: Mottagaren betalar för frakten vid utlämnandet av paketet (beloppet för transporten får max uppnå 9999:- ).

För företag
Donera till WWF: Shiplink är vänföretag med WWF. Donera 10 kr som oavkortat går till att hjälpa dem i deras viktiga arbete.
Leveransavisering: Mottagaren kontaktas innan leverans för att diskutera leveranstid och aviseras även 30 minuter innan hämtning. Detta tillval är nödvändigt om mottagaradressen inte är bemannad under kontorstider (08-17).
Leveransbesked: Mottagaren meddelas om leveransen 30 minuter innan leverans.
Miljöfrakt: Vår planet är skör. Hjälp till genom att bidra till transportörens arbete för att utveckla miljökompensationen av transporterna.

Om du har frågor angående tillvalen är det bara att kontakta vår Kundservice.
Var denna artikel hjälpsam?
Annullera
Tack så mycket!