Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Frakta gods till mässa

Viktigt att veta vid frakt till och från mässa!



Innan du bokar frakt till och från en mässa, är det bra att säkerställa att du har extra bra koll på hur det fungerar. Kontrollera alltid med mässan du ska delta på, om villkor och vad som gäller. Nedan har vi samlat de generella riktlinjerna.

📌 Vid leverans till mässa
Datum för upphämtning och leverans är tidigast möjliga datum och inte garanterat. Förseningar kan uppstå. Det finns möjlighet att lämna in godset själv.
Vid leverans till mässa rekommenderas att boka med leveransbesked och ange mobilnummer till en dedikerad kontaktperson på plats som kan ta emot just ditt gods.
Gods till företag levereras mellan 07-17. Säkerställ öppettider med mässans godsmottagning innan du bokar frakten.

📌 Vid hämtning från mässa
Datum för upphämtning är inte garanterat, stäm av med mässan hur länge de kan ha kvar godset om det är så att transportören inte lyckas hämta godset på bokad dag.
Godset hämtas inte från mässgolvet, utan måste finnas lättåtkomlig på lastkaj/godsutlämning och vara tydligt märkt med vår label.
Namnet på mässan måste stå som avsändare på labeln, och meddela oss ditt monternummer så kan vi lägga till det.
Vi större sändningar (partigods) måste du boka lasthjälp på mässan och meddela oss detta.
Var noga med att packa godset ordentligt! Se till att ditt gods är väl skyddat för transporten, även om du har tidspress, då det minskar risken för tråkiga kostnader. Transportören kan vägra lasta gods som är dåligt packat.
Var förberedd på att extra avgifter kan tillkomma från mässan om ditt gods inte hämtats.
Hämtning sker mellan 07-17.

💬 Osäker eller har frågor? Kontakta gärna vår kundservice innan du bokar! Telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se.

Uppdaterad den: 24/03/2025

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!