Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Express paket

Express paket



Express paket är en dörr-dörr transport av paket inom Sverige. Från bemannad företagsadress till annan bemannad företagsadress utan avisering vid upphämtning eller leverans.

Vad ingår i frakttjänsten?
Upphämtning från bemannat företag
Prioriterad pakettransport
Leverans innan 12:00 till bemannat företag
Grundskydd

☝️ Denna frakttjänst kräver att mottagaren och avsändaren är bemannad kontorstider mellan 08:00 till 17:00 för att garantin skall kunna tillämpas. Detta kräver att upphämtning har skett enligt önskat datum. Ingen ersättning för försenad upphämtning.

Prioriterad pakettransport Extra viktigt
I transporten ingår en status av paketet som gör att den prioriteras genom transportkedjan. Förseningar uppstår vanligtvis av platsbrist och detta undviks genom en prioriterad leverans.

Garanterad leverans Extra viktigt
Leverans skall ske senast klockan 12:00 på den beräknade dagen för leverans i samband med bokningen. Om leverans sker senare än detta betalas hela fraktkostnaden tillbaka. Detta kräver att upphämtning har skett enligt önskat datum för upphämtning. Ingen ersättning för försenad upphämtning. Garanti leveransen beräknas från dagen då hämtning skett.

Hur ska jag emballera mitt paket? Ditt paket hanteras och sorteras på terminal tillsammans med annat gods. Det är viktigt att utifrån vad innehållet addera stötdämpande material beroende på hur känsligt innehållet är. Godset ska ligga stilla och vikten ska vara jämn fördelad i paketet. Dokumentera gärna paketeringen för att kunna påvisa hur emballeringen gjort i händelse av skada.

Hur fraktas mitt paket? Ditt paket hanteras och sorteras via minst två terminaler. Frakten hämtas upp av transportören och körs till närmsta terminal. På terminalen sorteras paketet tillsammans med annat gods som skall till samma område i Sverige. Paketet paketeras sedan i burar tillsammans med annat gods och körs till nästa terminal. Från denna terminal körs paketet slutligen ut till mottagaren.

Hur lång är leveranstiden? Leveranstiden varierar, men normalt är mellan 1-3 arbetsdagar från upphämtning. Dock förekommer vissa undantag då en del orter inte trafikeras dagligen för upphämtning eller leverans.

👋 Har du frågor eller funderingar? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Letar du efter ytterligare information?
Viktigt att tänka på som mottagare av gods.
Vad är viktigt att tänka på för dig som avsändare?
Bråttom med leverans inom Stockholm? Läs mer här.

Uppdaterad den: 01/08/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!