Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Paket med hemleverans

Paket med hemleverans



Paket med hemleverans är en dörr-till-dörr transport inom Sverige. Från en bemannad företagsadress till en privatpersons hemadress. Transporten inkluderar avisering där mottagaren har möjlighet att välja tidsintervall för leveransen. Leverans sker vanligtvis vardagar mellan 08:00 - 17:00. Även alternativ för kväll och helg kan förekomma i större städer. Lokala avvikelser kan förekomma i områden som inte trafikeras dagligen.

Vad ingår i frakttjänsten?
Upphämtning från ett bemannat företag
Hemleverans till tomtgräns
Alltid fast pris och grundskydd

Avisering till mottagaren ingår och leverans sker den dag mottagaren själv valt tillsammans med transportören. När mottagaren aviseras erbjuds de leverans inom fyra dagar, och om mottagaren behöver längre tid kan kostnader för lagerhyra tillkomma. Mottagaren informeras och erbjuds ett intervall på fyra timmar för leveransen (gäller inte alla transportörer). OBS: Ange alltid ett lokalt telefonnummer till mottagaren.

Hur ska jag emballera mitt paket?
Ditt paket hanteras och sorteras på terminaler tillsammans med annat gods. Det är viktigt att addera stötdämpande material utifrån innehållets tålighet. Godset ska ligga stilla och vikten ska vara jämnt fördelad i paketet. Dokumentera gärna paketeringen för att kunna påvisa emballeringen i händelse av skada.

Hur fungerar aviseringen?
Transporten stannar vid den sista terminalen och mottagaren aviseras. Om mobilnummer finns skickas ett sms med en länk till mottagaren om förslag på tid. Om app finns sker avisering där, och i övrigt sker avisering via email. Genom aviseringen ska mottagaren bekräfta eller kontakta transportören för att bestämma annan tid.

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden varierar men normalt är mellan 1-3 arbetsdagar från upphämtning. Vissa undantag förekommer dock då en del orter inte trafikeras dagligen för upphämtning eller leverans.

Observera att tjänsten inte inkluderar inbärning eller installation. Leverans sker till tomtgräns eller adress. För att undvika missförstånd är det viktigt att du som fraktbeställare informerar mottagaren för hur leveransen kommer gå till vid alla tillfällen. På så sätt får kunden en bättre och tydligare förväntan för hur leveransen kommer gå till och mottagaren blir nöjd.

Har du övriga frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller email: kundservice@shiplink.se

Letar du efter ytterligare information?
Läs mer om ogiltigt och otillåtet gods.
Läs mer om grundskydd, varuförsäkring & ersättning.
Läs mer om shiplinks hållbarhetsarbete.

Denna beskrivning av tjänsten har som syfte att ge en bild över hur transporten genomförd och vad som ingår. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.
Fast pris ingår förutsatt att korrekt information anges vid bokning. Läs mer om efterdebitering, tilläggskostnader och avgifter.

Uppdaterad den: 12/06/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!