Uppskattat leveransdatum

Datum för leverans
Det uppskattade datumet för leverans är uppskattat utifrån transportörens leveranstider och datum.

Ingen garanti för leverans på specifik dag
Det är ingen garanti för leverans på specifik eller uppskattad dag. Alla datum som förekommer är uppskattade då utomstående faktorer kan resultera i att leveransdagen inte kan hållas. Dessa faktorer kan blanda annat vara: ovanligt många leveranser, trafikförhållanden, sjukdomsfall, defekta fordon etc.

Tid för leverans
Tid för leverans sker normalt sett vardagar mellan 08-12. Avvikelser på vissa mindre orter kan förekomma. Leverans kan ske efter 12, men sker normalt innan 12. Specifik tid för leverans är inte garanterad utan endast ett önskemål som vi strävar efter att hålla.

Tid och rutin för hemleverans
Vid hemleverans till privatperson eller tillval för avisering sker en telefon/sms avisering till mottagaren när godset når sista terminal som ska köra ut godset. Avisering kan medföra att leveranstiden blir längre beroende på hur mycket gods det finns för avisering eller när mottagaren besvarar aviseringen.

Skyltat vid leverans
Det är viktigt att det är skyltat vid leveransadressen. Detta gör det enklare för chauffören att hitta mottagaren. Icke skyltad adress kan medföra tilläggsavgifter där avisering eller leveransbesked krävs för att "hitta" eller nå mottagaren.


Våra tilläggsavgifter i samband med upphämtning finns i följande hjälpartikel: Efterdebitering & kostnader

Har du frågor eller funderingar kring uppskattat leveransdatum för din transport eller ovan information? Kontakta vår Kundservice!
Var denna artikel hjälpsam?
Tack så mycket!