Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Paket till företag

Paket till företag



Paket till företag är en dörr-till-dörr transport inom Sverige. Från en bemannad företagsadress till en annan bemannad företagsadress utan avisering vid upphämtning eller leverans.

Vad ingår i frakttjänsten?
Upphämtning från ett bemannat företag
Leverans till ett bemannat företag
Alltid fast pris och grundskydd
100% klimatkompensation

Hur ska jag emballera mitt paket?
Ditt paket hanteras och sorteras på terminaler tillsammans med annat gods. Det är viktigt att addera stötdämpande material utifrån innehållets tålighet. Godset ska ligga stilla och vikten ska vara jämnt fördelad i paketet. Dokumentera gärna paketeringen för att kunna påvisa emballeringen i händelse av skada.

Hur fraktas mitt paket?
Ditt paket hanteras och sorteras via minst två terminaler. Frakten hämtas upp av transportören och körs till närmaste terminal. På terminalen sorteras paketet tillsammans med annat gods som skall till samma område i Sverige. Paketet paketeras sedan i burar tillsammans med annat gods och körs till nästa terminal. Därefter körs godset ut till bemannat företag mellan kl.08-17.

Hur lång är leveranstiden?
Leveranstiden varierar men normalt är mellan 1-3 arbetsdagar från upphämtning. Vissa undantag förekommer dock då en del orter inte trafikeras dagligen för upphämtning eller leverans.

Denna frakttjänst kräver att mottagaren är bemannad kontorstider mellan 08:00 till 17:00 för mottagning av leveransen. Är inte mottagaren tillgänglig skall tillval om avisering eller leveransbesked väljas till efter vad som passar mottagaren. Vid misslyckad leverans kan avgifter tillkomma för extra utkörning.

Har du övriga frågor eller funderingar? Tveka inte att kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller email: kundservice@shiplink.se

Letar du efter ytterligare information?
Läs mer om ogiltigt och otillåtet gods.
Läs mer om grundskydd, varuförsäkring & ersättning.
Läs mer om shiplinks hållbarhetsarbete.

Denna beskrivning av tjänsten har som syfte att ge en bild över hur transporten genomförd och vad som ingår. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.
Fast pris ingår förutsatt att korrekt information anges vid bokning. Läs mer om efterdebitering, tilläggskostnader och avgifter.

Uppdaterad den: 04/12/2023

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!