Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Prioriterat bud i Stockholm

Prioriterat bud i Stockholm


Vad ingår i frakttjänsten?

  • Samma dag leverans inom Stockholm
  • Upphämtning och leverans sker mellan 09:00 och 17:00
  • Bokas försändelsen innan 09:00 sker upphämtning och leverans samma dag (mellan 09:00-17:00)
  • Bokas försändelsen efter 09:00 kommer upphämtning och leverans som tidigast att ske dagen efter (mellan 09:00-17:00)
  • Leverans till bemannad företagsadress eller hemleverans (ej inbärning)
  • Fossilfritt med budbil 🌱


Paketgods, mått- och viktbegränsningar

  • Upp till 8 kollin per sändning
  • Upp till 50 kg totalt och max 25 kg per kolli
  • Upp till 170x100 cm per kolli


Pallgods, mått- och viktbegränsningar:

  • Upp till 3 pallar
  • Upp till 750 kg total och max 500 kg / pall
  • Pallmått: upp till 120x80 cm & höjd: upp till 180 cm



Inbärning/ bärhjälp VIKTIGT

Bärhjälp eller inbärning ingår inte. Avsändare och mottagare skall vara behjälpliga i samband med upphämtning och leverans.


Prissättning och tillägg VIKTIGT

Om chauffören tvingas vänta längre än 15 min vid upphämtning eller leverans tillkommer "väntetid". Läs mer på Efterdebitering, tilläggskostnader och avgifter


Upphämtning

I samband med upphämtningen kommer chauffören att ringa dig som avsändare för att göra dig redo. I samband med upphämtningen möts ni upp. Du som mottagare skall möta upp chauffören för att underlätta för upphämtningen. Behövs inte ett samtal då chauffören och avsändaren får kontakt så ringer inte chauffören.


Leverans

När chauffören närmar sig mottagaren kommer mottagaren att kontaktas via telefon. Chauffören möter upp mottagaren för att lämna över och få signatur för leveransen. Behövs inte ett samtal då chauffören och mottagaren får kontakt så ringer inte chauffören.


Körning och leveranstid

Upphämtning och leverans sker mellan 09-17.


👋 Har du frågor om denna tjänst eller andra frakttjänster? Tveka inte att kontakta kundservice via chatten, telefon: 010-20 706 66 och email: kundservice@shiplink.se.


Letar du efter ytterligare information?

Bra information kring efterdebiteringar, tilläggskostnader och avgifter.

Boka frakt till ett utlämningsställe? Läs mer.

Läs mer här om du ska skicka paket till företag.

Uppdaterad den: 10/06/2025

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!