Denna artikel finns också på:

Välj utlämningsställe

Möjlighet att välja utlämningsställe


Ibland vill din kund hämta sitt paket på ett annat utlämningsställe än det som automatiskt väljs som standard. Därför har vi nu uppdaterat Shiplink med en lösning som gör det möjligt för dig att välja vilket utlämningsställe ditt paket ska skickas till direkt i fraktbokningsprocessen.


Hur bör du använda tillvalet?

  • Använd möjligheten att välja utlämningsställe när mottagaren uttryckligen har önskat ett särskilt utlämningsställe.
  • Som standard skickas paketet automatiskt till det utlämningsställe som ligger närmast postnumrets mittpunkt.


Så här lägger du till tillvalet – steg för steg


  1. Fyll i fraktuppgifterna som vanligt i beräkningen.


  1. Välj tjänsten Paket till utlämningsställe. När du klickar på tjänsten visas tillvalen.


  1. Aktivera tillvalet Val av utlämningsställe och välj det utlämningsställe som kunden önskar.


  1. Fullfölj bokningen – klart! Paketet skickas till det valda utlämningsstället, och din kund får den service de har önskat.


Bra att veta om tillvalet

  • Om ett utlämningsställe är fullt och inte kan ta emot mer gods, kan paketet hamna på ett annat närliggande utlämningsställe.
  • Tillvalet görs i det första steget av fraktbokningen och kan inte läggas till efter att bokningen är genomförd och bekräftad.
  • Om något behöver justeras efter att bokningen är gjord, kontakta kundservice.


Ingår i Fraktavdelning – mer än bara ett tillval


Tillvalet Välj utlämningsställe ingår när du uppgraderar ditt företagskonto till Fraktavdelning – för endast 59 kr/vecka.


Utöver detta tillval får du även:

  • Systemintegrationer till WooCommerce, Shopify, Starweb, Fortnox och Sharespine
  • Upp till 30 dagars betalningsvillkor
  • Möjlighet till individuell fraktprissättning
  • Egen design på spårningsmejl och spårningssida
  • Fraktrådgivning för alla dina fraktfrågor

➕ Samt många andra fördelar och förmåner som hjälper ditt företag att spara både tid och pengar på frakterna.



👋 Har du frågor eller vill uppgradera till Fraktavdelning? Kontakta oss så hjälper vi dig. Chatt, telefon: 010-20 706 66 eller e-post: kundservice@shiplink.se



Uppdaterad den: 15/09/2025

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!