Artiklar om: Fraktavdelning
Denna artikel finns också på:

Så här integrerar du Shopify med Shiplink

Så här integrerar du Shopify med Shiplink



Öppna Integrera system genom att klicka först på Företagsinställningar i menyn till vänster och sedan på Integrera system.

☝️Fliken Företagsinställningar visas endast för och administreras av användare med behörighet som Administratör.

Klicka på Shopify-knappen.


Ett nytt mindre fönster öppnas.


Lägg till genväg/länk i fliken: beräkna och boka. En genväg skapas direkt till importvyn för dina ordrar.


Ställ in den status som ordern ska tilldelas i Shopify efter att den har bokats för frakt i Shiplink.


Ställ in den fraktstatus som ordern ska tilldelas i Shopify efter att den har bokats för frakt i Shiplink.


Importera mottagarens email för att kunna skicka ut spårningsmail.


Vid frakttjänsten paket till utlämningsställe kan du välja om aviseringsmeddelanden till mottagaren ska ske via e-post eller SMS.


Klicka på Nästa steg, och ett nytt fönster öppnas. Klicka sedan på Konfigurera system.


Ny flik öppnas. Ange URL/länk till din Shopify-butik samt app-nyckel/token. Klicka på Anslut för att fortsätta.
☝️ Viktigt att ange fullständig URL, så här: https://www.dinshopifybutik.se/. Inte bara www.dinshopifybutik.se.


Ange den status som din order ska tilldelas i Shopify för att importeras till Shiplink.


Ange lagerplats/lagerställe - UPPDATERING: Detta steg är borttaget


Ange från vilket första orderdatum ordrarna ska läsas in i Shiplink. Klicka på Fortsätt.


Klicka på Slutför. Gå till fliken med ditt Shiplink-konto och klicka på Spara.


Klar! ✅ Börja importera ordrar genom att gå till Systemintegration via menyn till vänster.




➜ Har du frågor om integrationen? Kontakta vår kundservice här.

Uppdaterad den: 09/01/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!