Välj utlämningsställe

Välj utlämningsställe


Ibland vill din kund hämta sitt paket på ett annat utlämningsställe än det som automatiskt väljs som standard. Därför har vi nu uppdaterat Shiplink med en lösning som gör det möjligt för dig att i fraktbokningsprocessen välja vilket utlämningsställe paketet ska skickas till.


Hur bör du använda tillvalet?

  • Använd möjligheten att välja utlämningsställe mottagaren uttryckligen har önskat ett särskilt utlämningsställe.
  • Standard är att paketet automatiskt skickas till det utlämningsställe som ligger närmast postnumrets mittpunkt.


Så här lägger du till tillvalet – steg för steg


  • Fyll i fraktuppgifterna som vanligt i beräkningen.


  1. Välj tjänsten Paket till utlämningsställe. När du klickar på tjänsten så syns tillvalen.


3 Aktivera tillvalet Val av utlämningsställe och välj det utlämningsställe som kunden önskar.


  1. Fullfölj bokningen – klart! Paketet skickas till det valda utlämningsställe, och din kund får den service de önskat av dig.


Bra att veta om tillvalet

  • Om ett utlämningsställe är fullt, och klarar inte ta emot mer gods så kan paketet hamna på annat närliggande utlämningsställe
  • Tillvalet görs i första steget av fraktbokningen, det går inte att lägga till efter att bokningen är genomförd och bekräftad.
  • Om något måste justeras efter bokningen är gjord så måste du kontakta kundservice.


Ingår i Fraktavdelning – mer än bara ett tillval


Tillvalet: Välj utlämningsställe ingår när du uppgraderar ditt företagskonto till Fraktavdelning – för endast 59 kr/vecka.


Utöver detta tillval får du även:

  • Systemintegrationer till WooCommerce, Shopify, Starweb, Fortnox och Sharespine
  • API-öppning för koppling till eget system
  • Upp till 30 dagars betalningsvillkor
  • Välja transportör
  • Möjlighet till individuell fraktprissättning
  • Rabatter på emballage och lagerutrustning
  • Klimatkompenserade frakter
  • Egen design på spårningsmejl och spårningssida
  • Fraktrådgivning för alla dina fraktfrågor


👋 Har du frågor eller vill uppgradera till Fraktavdelning? Kontakta oss så hjälper vi dig. Vhatt, telefon: 010-20 706 66 eller e-post: kundservice@shiplink.se



Uppdaterad den: 12/09/2025

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!