Artiklar om: Shiplinks företagskonto
Denna artikel finns också på:

Retur av företagsgods från privatadress


Retur av företagsgods från privatadress


Nedan följer information om hur du skickar retur från privatadresser av större gods.

Det finns möjlighet att göra retur av större gods/pallar från en privatadress, detta kan lösas via företagskontot. Med förutsättningen att avsändaren förhåller sig och uppfyller följande krav:
Godset måste stå lättillgänglig på markplan, utan hiss eller trappor, så att chauffören enkelt kan lasta på godset i bilen.
Avsändaren måste finnas på plats vid hämtning för att kunna lämna ifrån sig godset.
Observera att ingen ungefärlig tid för upphämtning kan ges och dag för önskar upphämtning kan heller inte garanteras. Försening eller utebliven upphämtning ersätts inte.
Avsändaren måste kunna skriva ut fraktdokumenten och fästa det på godset.
Godset ska emballeras utefter vad godsets karaktär kräver. Det är alltid avsändarens ansvar att emballeringen blir korrekt gjort. Chauffören har inget ansvar att kontrollera eller "godkänna".
Godset skall vara tillåtet att skicka.

Returnera en tidigare bokad frakt? Gör såhär;


Logga in på företagskontot.
Under menyval mina frakter väljes bokningen som ska skickas i retur.
Klicka på mer/fler alternativ (ikonen med tre prickar) och därefter klicka på beräkna returtransport.
Följ resterande steg i bokningsformuläret sen är det klart!

Annars kan du boka frakten som vanligt. Trots att avsändaren då står som "Företagsadress" vid prisberäkning.

Har du några frågor? Du är alltid välkommen att kontakta Shiplinks kundservice. Via mail, chatt eller på telefonnummer 010-20 706 66.

Samtliga transporter bokade med Shiplink sker i enlighet med gällande villkor.

Uppdaterad den: 17/08/2021

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!