Artiklar om: Systemintegration

Systemintegration: Arbeta med

Så här arbetar du med Systemintegrationen



Här guidar vi dig genom hur du arbetar med Systemintegrationen generellt. Integration är en del av uppgraderingen av ditt konto till Fraktavdelning.

Börja med att gå via menyn till sidan "Systemintegration", klicka sedan på ditt system. Där kan du börja arbeta med att boka frakten med data som hämtats från ordrarna du har i ditt system.


Du kan redigera en order i taget eller massredigera flera/alla ordrar samtidigt.

En order i taget:
Klicka på t.ex. "Ändra Avsändare" på en order.
Ett mindre fönster öppnas.
Välj från listan med dina tidigare sparade adresser i Adressboken.
Klicka "VÄLJ" för att spara dina val för just denna order.

☝️Om du inte har några tidigare adresser sparade kommer listan att vara tom. Läs mer om hur adressboken fungerar här.

Massredigera flera/alla ordrar:
Markera flera eller alla önskade ordrar.
Klicka på t.ex. "Lägg till godstyper" högst uppe i kolumnen.
Ett mindre fönster öppnas.
Välj från en lista med dina sparade godstyper.
Klicka "VÄLJ" för att spara dina val flera eller alla ordrar.

☝️Om du inte har några egna godstyper sparade kommer listan att vara tom. Läs om hur du lägger till och sparar egna godstyper här.

👋 Vill du komma igång med Systemintegrationen? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller e-post: kundservice@shiplink.se

Letar du efter ytterligare information?
Hur beräknar man fraktpriset?
Hur funkar importera som utkast-knappen?
Hur funkar importera och bokaknappen?
Så här integrerar du din Starweb till Shiplink.

Uppdaterad den: 17/05/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!