Artiklar om: Shiplinks företagskonto
Denna artikel finns också på:

Adressbok



Adressbok



Med din personliga adressbok slipper du manuellt skriva in frekvent återkommande sändnings- och mottagaradresser.

Majoriteten av företags frakter går till samma återkommande adresser. Därför kan det snabbt bli tröttsamt att manuellt fylla i samma destinationer i bokningsformuläret när man exempelvis ska skicka paket till samma adress flera gånger.

Detta har vi på Shiplink hjälpt dig att motverka, genom att utforma funktionen Adressbok. Med din alldeles egna adressbok kan du enkelt och snabbt addera de mottagar-/avsändaradresser du själv vill. När det är dags att boka din nästa frakt kommer du snabbt åt dem via en scroll meny.

Så går det det till



Logga in på ditt Shiplink-konto. Om du ännu inte har ett konto är detta ett ypperligt läge att skapa ett.

Klicka på fliken "Adressbok" som du finner i menyn till vänster.



När du landat i Adressboken, klicka på fliken "Lägg till ny adress" i skärmens högra topphörn för att lägga till din första adress.



Nu är det dags att lägga till din första adress! Fyll i begärda uppgifter och välj själv om du vill kategorisera adressen som avsändare, mottagare, favorit eller alla tre! Spara sedan för att importera dina uppgifter i adressboken.



Klart att användas! Du finner nu adressen i din adressbok, och den kan användas vid din nästa bokning. Din adressbok kommer automatiskt upp som en scroll-lista nästa gång du är inloggad och beräknar fraktpris!




👋 Har du frågor? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Uppdaterad den: 29/07/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!