Artiklar om: Shiplinks företagskonto
Denna artikel finns också på:

Rapportera med QR-koder



Rapportera status via fraktdokumentens QR-koder



Vi har gjort det ännu enklare att rapportera status på dina sändningar. Allt du behöver är din mobilkamera eller annan applikation som skannar QR-koder. När du skannat din sändning får du direkt möjlighet att rapportera följande statusar:

Ej upphämtad - Om ditt gods inte hämtats upp kan du enkelt skanna fraktdokumentet och rapportera det till vår kundservice. På så sätt kan vi snabbt börja arbeta med din bokning.
Upphämtad - I samband med upphämtningen kan du skanna godset och rapportera upphämtningen. På så sätt är det enkelt för dig och kundservice att ha kontroll på vad som hämtats och inte.
Levererad - I samband med leveransen kan du eller din mottagare rapportera bokningen som levererad. Statusen uppdaterar bokningen direkt.
Dolda skador - Skulle du upptäcka dold skada i samband med uppackningen kan du enkelt rapportera detta direkt i telefonen.

Synlig skada ska noteras direkt i samband med kvitteringen av leveransen
Läs mer om vad som ska noteras vid leverans

Fördelar med QR-skanning

Genom att använda rapporteringen via QR-koder får du snabbt kontroll över vad som är upphämtat och inte. Dina mottagare kan också rapportera om leveransen är genomförd eller om de upptäckt en dold skada i samband med leveransen.

☝️TIPS: QR-kod eller fakturareferens! Vill du istället för QR-koden visa din fakturareferensen från bokningen på fraktetiketten då ändrar du det enkelt under etikettinställningar.



👋 Har du frågor? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Uppdaterad den: 29/07/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!