Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Handlarna väntar sig en stark höst - Shiplink gör dig redo!



Handlarna väntar sig en stark höst 🍁 - Shiplink gör dig redo! 😀



"Handlarna väntar sig en stark höst." Det gick Svensk Handel nyligen ut med. Svensk Handel berättar att efter en rekordstark tillväxt under pandemin föll e-handeln något under sommaren. Till hösten ökar återigen framtidsutsikterna bland landets e-handlare. Därtill ser även butikerna positivt på hösten då flera restriktioner får lättnader och antalet vaccineringar ökar.

– E-handeln kan knappast hålla samma tillväxttakt som under pandemins första år men den digitala omställningen kommer tveklöst att fortsätta. Vi ser hur många äldre har omfamnat e-handeln under pandemin och de kommer fortsätta att klicka hem varor, säger Karin Johansson, vd på Svensk Handel.

Redo inför höstens ljusare tider? 📈


Hur väl förberedd är du inför kommande positiva utmaning? Oavsett om du är i uppstarten eller hunnit etablera dig. För visst vill du väl alltid frakta effektivt? Då varje krona räknas!

Våga växa 🐘


Får du förfrågningar du tycker känns svåra? Planerar du för en ny marknad? Du behöver inte leta svar på olika ställen. Börja med oss på Shiplink! Vi har samlat på oss mycket kunskap och samarbetar med de stora (och bästa) transportörerna för att kunna erbjuda dig en bredd med flera frakttjänster, till exempel om du vill:
Frakta utomlands
Använda expressfrakt
Skicka inrikes
Börja skicka pallgods
Skicka större transporter
Använda budfrakt

– Det kan kännas nervöst att ta sig an nya fraktsätt, anlita åkerier utomlands eller beställa tidskritiska frakter. Men det är också tråkigt med uteblivna affärer för att transportbranschen är svår att sätta sig in i. Det är då du ska ta hjälpa av oss, säger Fredrik Larsson, grundare av Shiplink.

Vi har daglig kontakt med våra kunder för att hjälpa, ge råd, peka i rätt riktning och dessutom för att förebygga. Shiplinks egna reklamationsavdelning skiljer sig mot andra företags reklamationsavdelningar. Vi vill hjälpa dig att förebygga risk för skador och förlust. Du kan alltså redan innan du ska skicka något, boka samtal och möte med oss för frågor och bedömning av emballage. Även för att reda ut vad som får skickas enligt gällande lagar.

Kontakta oss för personlig rådgivning


Vi kan svara på allt och finns här för dig. Du är varmt välkommen att kontakta oss för att boka tid med rätt person för att gå igenom dina funderingar och frågor.
Telefon: Vi finns tillgängliga varje vardag mellan 08.30-17 på nummer 010-20 706 66.
E-post: Maila oss dina frågor eller funderingar på order@shiplink.se så ser vi till att svara dig så snabbt som möjligt.
Chatt: Använd dig av vår chatt och få svar på alla dina frågor på rekordtid. Du hittar chatten längst ned i högra hörnet på skärmen.

Vill du läsa Svensk Handels artikel, klicka här.

Uppdaterad den: 08/09/2021

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!