Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Prioriterat bud i Malmö


Prioriterat bud i Malmö


Vad ingår i frakttjänsten?

  • Samma dag leverans inom Malmö
  • Upphämtning och leverans sker mellan 10:00 och 16:00
  • Bokas försändelsen innan 10:00 sker upphämtning och leverans samma dag (mellan 10:00-16:00)
  • Bokas försändelsen efter 10:00 kommer upphämtning och leverans som tidigast att ske dagen efter (mellan 10:00-16:00)
  • Leverans till bemannad företagsadress eller hemleverans (ej inbärning)


Vad gäller vid pallgods?

  • Upp till 500 kg / pall
  • Max 750 / bokning
  • Upp till 120x80x180 cm (inkl. pallen) / pall
  • Fossilfritt med budbil 🌱


Vad gäller vid paketgods?

  • Upp till 3 kollin / bokning
  • Upp till 35 kg totalt och max 25 kg per kolli
  • Upp till 170x100 cm per kolli
  • Fossilfritt med budbil 🌱


☝️Tillval finns för att få leverans inom 2 timmar från upphämtning.


Inbärning/ bärhjälp VIKTIGT
Bärhjälp eller inbärning ingår inte. Avsändare och mottagare skall vara behjälpliga i samband med upphämtning och leverans.


Prissättning och tillägg VIKTIGT
Om chauffören tvingas vänta längre än 15 min vid upphämtning eller leverans tillkommer "väntetid". Läs mer på Efterdebitering, tilläggskostnader och avgifter


Upphämtning
I samband med upphämtningen kommer chauffören att ringa dig som avsändare för att göra dig redo. I samband med upphämtningen möts ni upp. Du som mottagare skall möta upp chauffören för att underlätta för upphämtningen. Behövs inte ett samtal då chauffören och avsändaren får kontakt så ringer inte chauffören.


Leverans
När chauffören närmar sig mottagaren kommer mottagaren att kontaktas via telefon. Chauffören möter upp mottagaren för att lämna över och få signatur för leveransen. Behövs inte ett samtal då chauffören och mottagaren får kontakt så ringer inte chauffören.


Körning och leveranstid
Upphämtning och leverans sker mellan 10-16.


👋 Har du frågor om denna tjänst eller andra frakttjänster? Tveka inte att kontakta kundservice via chatten, telefon: 010-20 706 66 och email: kundservice@shiplink.se.


Letar du efter ytterligare information?
Bra information kring efterdebiteringar, tilläggskostnader och avgifter.
Boka frakt till ett utlämningsställe? Läs mer.
Läs mer här om du ska skicka paket till företag.

Uppdaterad den: 18/12/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!