Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Pall till företag

Pall till företag


Pall till företag är en dörr-till-dörr leverans inom Sverige. Från bemannad företagsadress till bemannad företagsadress på vardagar under kontorstid. Vanligtvis sker upphämtning under eftermiddagar och leveranser under förmiddagar.

Vad ingår i frakttjänsten?
Upphämtning från bemannat företag
Leverans till bemannat företag
Upphämtning och leverans med bakgavellyft
Grundskydd

Exempel på tillval
Leveransbesked och avisering finns som tillval mot extra kostnad.

☝️ Enskilda kollin med en vikt över 35 kg ska placeras på pall. I beräkningen anges vikt och mått inklusive pall och emballage. Pris baseras på vikt och volym.

⚠️ Observera att tjänsten inte inkluderar inbärning eller installation. Leverans sker till den adress som angivits vid bokningstillfället. Begäran om att få hjälp med inbärning eller att köra pallen till annan adress är inte möjligt.

Vad händer om mottagaren inte är på plats vid leveransen? Då går transporten tillbaka till terminalen. Leveranshinder kan komma att debiteras, likaså en aviseringsavgift för att bekräfta att mottagaren är på plats vid nästa leveranstillfälle.

Hur ska jag emballera min försändelse? Din försändelse hanteras och sorteras på terminal tillsammans med annat gods. Addera stötdämpande material utifrån innehållets karaktär och ömtålighet. Godset ska ligga stilla och vikten ska vara jämnt fördelad inom paketeringen. Dokumentera gärna paketeringen med fotografier för att underlätta reklamationsprocessen i händelse av skada.

Hur fraktas min försändelse? Din försändelse hanteras och sorteras via minst två terminaler. Frakten hämtas först upp av transportören och körs till närmsta terminal. På terminalen sorteras det tillsammans med annat gods som ska till samma område i Sverige och körs till nästa terminal. Från denna terminal körs det slutligen ut till mottagaren.

Hur lång är leveranstiden? Leveranstiden varierar, men normal sett tar det mellan 1-3 arbetsdagar från upphämtning. Vissa undantag förekommer dock då en del orter inte trafikeras dagligen för upphämtning eller leverans.

👋 Har du frågor kring ? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Letar du efter ytterligare information?
Viktigt att tänka på som mottagare av gods.
Vad är viktigt att tänka på för dig som avsändare?
Ska du skicka pall till privatperson? Läs mer om hemleverans.

Uppdaterad den: 01/08/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!