Artiklar om: Shiplinks företagskonto
Denna artikel finns också på:

Spårningsemail för mottagare

Skicka automatiskt ett spårningsmail till mottagaren.



Använd gratisfunktionen när ska spårningsmailet till mottagaren skickas ut? Du kan välja om du vill skicka mailet direkt när du gjort bokningen eller när godset har blivit upphämtat.

Ställ in funktionen såhär:
Gå till fliken Företagsinställningar.
Scrolla bara ner till När ska spårningsmailet till mottagaren skickas ut?
Du har två val: När upphämtningen har skett eller När bokningen skett.
Glöm inte att spara!




Se nedan för hur emailet ser ut och vad som ingår.



Mottagaren får snabbt en överblick över kommande leverans och från vem. Mottagaren kan enkelt spåra och följa upp frakten.

Lägg till email för spårning till mottagaren - Lägg till funktionen genom att lägga till en email till mottagaren i steg två när du bokar en försändelse. Emailet skickas till mottagaren när frakten har hämtats upp.
Språk i mailet - Mottagare utanför Sverige tar automatiskt emot emailet på engelska. Mottagare inom Sverige tar emot mailet på svenska.



👋 Har du frågor? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Uppdaterad den: 29/07/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!