Artiklar om: Beräkna pris & boka frakt
Denna artikel finns också på:

Tidigast datum för upphämtning

Tidigast datum för upphämtning


  • Ingen garanti för upphämtning på specifik dag Extra viktigt

Valt datum för upphämtning är tidigast datum för upphämtning. Denna dag är inte garanterad då oförutsedda situationer kan förekomma som medför att upphämtning inte blev möjlig. Upphämtningen kan exempelvis missa på grund av: ovanligt många sändningar, sjukdomsfall, trafikförhållanden, defekta fordon etc.


  • Tid för din upphämtning

Upphämtning sker från ditt bemannade företag mellan 08:00 - 17:00 vardagar. Dock vanligast mellan 12:00 - 17:00.


  • Skyltar vid upphämtningen

För att möjliggöra en smidig upphämtning är det viktigt att chauffören tydligt kan se hänvisande skyltar på platsen för upphämtning. Chauffören har inte alltid möjlighet att ringa vid upphämtning på grund av tidsbrist eller avsaknad av telefonnummer till kontaktpersonen för upphämtningen.


  • Upphämtning från företag och kvittens Extra viktigt

Vi och våra transportörer hämtar endast upp gods hos bemannade företagsadresser. Överenskommelser utöver detta sker på egen risk. Vid upphämtningen skall chauffören signera sändningslistan, då detta är din kvittens på att godset överlämnats till en tredje part. Detta är viktigt i händelse av förlust av gods. Utan signerad kvittens betalas ingen ersättning ut vid förlust.


  • Utebliven upphämtning

Vid utebliven hämtning bokas upphämtningen om till dagen efter eller annan dag som passar avsändaren.


  • Ej upphämtning - lämna in gods på terminal

Om det här tillvalet har valts innebär det att ingen upphämtning sker hos avsändaren. Istället behöver godset lämnas in på rätt terminal hos det fraktbolag som används.

För att undvika förseningar eller att försändelsen hanteras fel, se gärna till att godset lämnas på rätt plats. Om du är osäker så kontakta oss.

Om du ångrar dig och vill du boka upphämning så hör bara av dig till vår kundservice, vi hjälper dig.


Eventuella tilläggsavgifter i samband med din transport finns i följande hjälpartikel: Efterdebitering & kostnader


👋 Har du frågor? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se


Uppdaterad den: 03/06/2025

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!