Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Partifrakt med hemleverans

Parti med hemleverans



Parti med hemleverans är en dörr-till-dörr leverans inom Sverige. Från bemannad företagsadress till privat hemadress på vardagar under kontorstid. Upphämtning sker under dagen, 08:00-17:00. Önskar du en mer exakt tid, kontakta Shiplinks kundservice.

Viktigt att veta om tjänsten
Fri höjd på minst 4,5 meter hos avsändare och mottagare måste finnas
30-60 min lasting och lossning ingår, tar det längre tid kan kostnad tillkomma
Vid behov av särskilda lastnings- och lossningshjälpmedel ansvarar avsändare och mottagare att det finns tillgängligt. Exempelvis truck för att lyfta på/av godset från bilen.

Vad ingår i frakttjänsten?
Upphämtning från bemannat företag
Leverans till privat hemadress
Leverans till tomtgräns/trottoar
Avisering till mottagaren ingår - leverans sker den dag mottagaren själv valt tillsammans med transportören
Leveransbesked 30 min innan leverans sker
Tidsfönster på 2-4h erbjuds ofta mottagaren (gäller inte alla transportörer)
Grundskydd

Exempel på tillval
Upphämtning och leverans med bakgavellyft, finns som tillval om det behövs (Maxvikt 800kg och maxmått 2,4m x 1,1m x 2,2m).

☝️ Enskilda kollin med en vikt över 35 kg ska placeras på pall. I beräkningen anges vikt och mått inklusive pall och emballage. Pris baseras på vikt och volym.

⚠️ Observera att tjänsten inte inkluderar inbärning eller installation. Leverans sker till den adress som angivits vid bokningstillfället. Begäran om att få hjälp med inbärning eller att köra pallen till annan adress är inte möjligt.

Vad händer om mottagaren inte är på plats vid leveransen? Då går transporten tillbaka till terminalen. Leveranshinder kan komma att debiteras, likaså en aviseringsavgift för att bekräfta att mottagaren är på plats vid nästa leveranstillfälle. Beroende på storlek på partisändningen kan en ny kostnad för en ny utkörning behöva prissättas i samband med ett leveranshinder.

Vad händer om avsändaren inte är på plats vid upphämtning? Vid tillfälle då avsändaren inte är tillgänglig för upphämtning och godset inte kan lastas kommer hela transportkostnaden att debiteras. Detta beror på att hela transporten och lastbilen är bokad för just denna transport.

Hur ska jag emballera min försändelse? Din försändelse hanteras och sorteras på terminal tillsammans med annat gods. Addera stötdämpande material utifrån innehållets karaktär och ömtålighet. Godset ska stå stilla och vikten ska vara jämnt fördelad på pallarna. Dokumentera gärna paketeringen med fotografier för att underlätta reklamationsprocessen i händelse av skada.

Hur fraktas min försändelse? Vanligtvis hanteras en partisändning med en direktbil från avsändaren till mottagare. En omlastning kan ske beroende på om det är krav på bakgavel lift vid upphämtning eller leverans. Omlastning av andra anledningar kan förekomma men är ovanligt och ska inte påverka leveranstid eller hanteringen.

Hur lång är leveranstiden? Leveranstiden varierar, men normal sett tar det mellan 1-3 arbetsdagar från upphämtning. Vissa undantag förekommer dock då en del orter inte trafikeras dagligen för upphämtning eller leverans.

👋 Har du frågor kring olika frakttjänster? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Letar du efter ytterligare information?
Viktigt att tänka på som mottagare av gods.
Vad är viktigt att tänka på för dig som avsändare?
Kan man skicka vad som helst? Läs om otillåtet och ogiltigt gods.

Uppdaterad den: 02/08/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!