Artiklar om: Shiplinks företagskonto
Denna artikel finns också på:

Rapportera med QR-koder


Rapportera status via fraktdokumentens QR-koder


Vi har gjort det ännu enklare att rapportera status på dina sändningar. Allt du behöver är din mobilkamera eller annan applikation som skannar QR-koder. När du skannat din sändning får du direkt möjlighet att rapportera följande statusar:


  1. Ej upphämtad - Om ditt gods inte hämtats upp kan du enkelt skanna fraktdokumentet och rapportera det till vår kundservice. På så sätt kan vi snabbt börja arbeta med din bokning.
  2. Upphämtad - I samband med upphämtningen kan du skanna godset och rapportera upphämtningen. På så sätt är det enkelt för dig och kundservice att ha kontroll på vad som hämtats och inte.
  3. Levererad - I samband med leveransen kan du eller din mottagare rapportera bokningen som levererad. Statusen uppdaterar bokningen direkt.
  4. Dolda skador - Skulle du upptäcka dold skada i samband med uppackningen kan du enkelt rapportera detta direkt i telefonen.


Synlig skada ska noteras direkt i samband med kvitteringen av leveransen
Läs mer om vad som ska noteras vid leverans


Fördelar med QR-skanning

Genom att använda rapporteringen via QR-koder får du snabbt kontroll över vad som är upphämtat och inte. Dina mottagare kan också rapportera om leveransen är genomförd eller om de upptäckt en dold skada i samband med leveransen.


☝️TIPS: QR-kod eller fakturareferens! Vill du istället för QR-koden visa din fakturareferensen från bokningen på fraktetiketten då ändrar du det enkelt under etikettinställningar.



👋 Har du frågor? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Uppdaterad den: 29/07/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!