Artiklar om: Shiplinks företagskonto

Företagskonto & funktioner

Shiplink - Mina sidor

Mina sidor



Anpassa ditt konto genom funktionerna under Mina sidor för att få ut mer av dina frakter hos Shiplink. Mina sidor hjälper dig att utnyttja Shiplinks fulla kapacitet och förenklar dina frakter så mycket som möjligt.

De flesta frakterna skickas till återkommande adresser. Med hjälp av en individuell adressbok slipper du som kund hos Shiplink att manuellt skriva in samma adress flera gånger. Detta, och massa andra smarta funktioner, finner du under fliken Mina sidor.

Hur får jag tillgång till Mina sidor? Du kan använda dig av funktionerna under Mina sidor så fort du registrerat dig hos Shiplink. Klicka här för att skapa konto!

Funktioner



Tidigare bokningar: Spåra dina sändningar och följ upp din sändningshistorik. Behöver du kontakta kundservice angående en tidigare frakt hittar du här bokningsnummret och orderbekräftelsen.
Orderhistorik: Se alla dina ordrar samlade i tydligt listformat.
Shiplink Connect: Läs vidare om Shiplink Connect här.
Fakturor: Här samlar vi alla dina fakturor, både nya och gamla.
Adressbok: Spara adresser i din adressbok för att underlätta beställningsprocessen. Med adressboken slipper du fylla i adressen fler än en gång när du skickar till återkommande kunder.
Godstyper: Skickar du ofta paket med samma mått & vikt? Kanske har du 4-5 standardiserade paket?Lägg då in paketens dimensioner så slipper du fylla i dem manuellt under varje beställning.
Företagskonto: Se till att skapa ett företagskonto så samlar ni all information och alla fakturor på en plats. Vi kan även underlätta för ditt företags administration genom att veckovis generera samlingsfakturor för alla era beställningar. Välj själva om ni vill få dem skickade till er gratis via e-post eller till en kostnad via brev.
Användare: Lägg till och ta bort användare inom företagskontot.
Konto: Är ni fler på företaget som lägger fraktbeställningar? Skapa flera individuella konton och koppla samman dem! Varje konto kan ha förinställda standardadresser för att underlätta bokningsprocessen.

Hur kan jag ta del av mina fakturor? Du kan välja att få dina fakturor skickade till dig gratis via email eller via brev mot en mindre ersättning. Som medlem kan du även välja samlingsfaktura för att underlätta din administration.

👋 Har du frågor? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Uppdaterad den: 29/07/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!