Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Helpall med hemleverans

Helpall med hemleverans



Helpall med hemleverans är en dörr-till-dörr leverans inom Sverige. Från bemannad företagsadress till privatpersons hemadress. Transporten inkluderar avisering där mottagaren har möjlighet att påverka och välja intervall för leverans. Leverans sker vardagar mellan 08:00 - 17:00. Lokala avvikelser kan förekomma.

Vad ingår i frakttjänsten?

Upphämtning från ett bemannat företag.
Hemleverans till tomtgräns
Avisering till mottagaren ingår - leverans sker den dag mottagaren själv valt tillsammans med transportören
Leverans inom ca 4 dagar efter aviseringen ingår. När mottagaren aviseras erbjuds de leverans inom fyra dagar, behöver mottagaren längre tid kan kostnader för lagerhyra tillkomma.
Ett tidsintervall på fyra timmar erbjuds oftast för mottagaren. Mottagaren informeras och erbjuds ett intervall på fyra timmar för leveransen (gäller inte alla transportörer).
Leveransbesked till mottagaren 30 min innan leverans. I samband med att leveransen ska ske kommer chauffören att försöka ringa mottagaren en gång för att meddela att han är snart där så de kan förbereda sig. Mottagaren ska vara på plats det bokade datumet som de avtalat med transportören.
Fastpris
Grundskydd
100% klimatkompenserad frakt

Hur fungerar aviseringen?
När transporten når den sista terminalen innan utkörning stannar transporten och mottagaren aviseras. Om mobilnummer finns skickas ett sms till mottagaren om förslag på tid. Där ska mottagaren svara "OK" eller kontakta transportören på medföljande telefonnummer för att bestämma annan tid.

Din palltransport baseras på standardmåtten 120 cm längd och 80 cm bred. Detta är ett enhetspris och möjliggör att din sändning kan hanteras med liknande gods. Om ditt gods mäter längre eller bredare än standardmåtten kommer din transport automatiskt bokas om till partigods och efterdebiteras.

Observera att tjänsten inte inkluderar inbärning eller installation. Leverans sker till den adress som angivits vid bokningstillfället. Begäran om att få hjälp med inbärning eller att köra pallen till annan adress är inte möjligt.

Vad händer om mottagaren inte är på plats vid överenskommen tid för leverans?
Då kommer transporten gå tillbaka till terminalen. Leveranshinder kan komma att debiteras.

Hur ska jag emballera min försändelse?
Din försändelse hanteras och sorteras på terminal tillsammans med annat gods. Addera stötdämpande material utifrån innehållets karaktär och ömtålighet. Godset ska ligga stilla och vikten ska vara jämnt fördelad inom paketeringen. Dokumentera gärna paketeringen med fotografier för att underlätta reklamationsprocessen i händelse av skada.

Hur fraktas min försändelse? Din försändelse hanteras och sorteras via minst två terminaler. Frakten hämtas först upp av transportören och körs till närmsta terminal. På terminalen sorteras det tillsammans med annat gods som ska till samma område i Sverige och körs till nästa terminal. Från denna terminal körs det slutligen ut till mottagaren.

Hur lång är leveranstiden? Leveranstiden varierar, men normal sett tar det mellan 1-3 arbetsdagar från upphämtning. Vissa undantag förekommer dock då en en orter inte trafikeras dagligen för upphämtning eller leverans. Aviseringen kan förlänga leveranstiden.

Denna beskrivning av tjänsten har som syfte att ge en bild över hur transporten genomförs och vad som ingår. Vi reserverar oss för eventuella felskrivningar.

Uppdaterad den: 09/05/2022

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!