Företaget Proparts växte och behövde förenkla sin hantering och bokning av frakt.

Samtidigt som kundstocken växte så blev det svårare att ha kontroll på allt som skickades, det var svårt att följa upp alla frakter. Efter att ha skapat ett företagskonto hos Shiplink, och integrerat det med Proparts webbshop så blev hanteringen och flödet av frakterna mycket mer tillförlitligt.

För oss har Shiplink blivit mer än bara en frakttjänst på nätet. Det är som att ha en kollega som är fraktexpert jag kan rådfråga då det behövs, säger Johan Anders Göransson , VD på Proparts
Vad gör Proparts och vad skickar ni?
Proparts säljer bilreservdelar och tillbehör till dom största bilmärkena såsom BMW, Volvo och Saab m.fl. Vi skickar alltifrån bilvårdsprodukter, packningssatser till kardanaxlar och motorhuvar.

Vilka är era kunder?
Eftersom vi är en grossist så är våra kunder företagare, och uteslutande bilverkstäder, både i Sverige och resten av världen.

Skickar ni paket eller pall?
Både och egentligen, men oftast blir det paket.

Vilka utmaningar hade ni innan ni använde Shiplink?
Den största utmaningen var tiden som inte räckte till. Ju fler kunder vi fick desto mer tid lade vi på att spåra och följa upp frakterna för varje order. Det var dessutom svårt att ha koll på kostnaderna. Vi fick ofta lågt pris initialt från de fraktlösningar vi använde men efter alla tillägg som tillkom så fick vi dålig koll på hur mycket vi egentligen betalade.



Vad är största fördelen med Shiplink tycker ni?
Enkelheten helt klart! Det är så enkelt att förstå hur bokningssystemet fungerar. Till en början fick jag bra hjälp från Shiplinks kundservice men nu behöver jag inte lika mycket hjälp. Idag känns det till och med kul att boka frakter.

Hur hjälper Shiplink er på en daglig basis?
Det är tryggt att boka frakten med Shiplink. Vi bokar men sen kan vi släppa frakterna, vi vet att Shiplink sköter det krångliga och tidskrävande. Det betyder att jag som är ansvarig för frakterna kan fokusera på mina kunder och deras beställningar och Shiplink följer upp och övervakar frakterna.

Skulle du rekommendera Shiplink till andra företag?
Det gör jag redan. Jag tycker att våra kunder som oftast är mindre företag ska få samma service, frakttjänster och priser som vi har, även om dom skickar sällan.

Vill du veta mer om Shiplink eller få hjälp med dina frakter och fraktstrategi? Kontakta kundservice tel. 010-20 706 66 eller gå vidare till Shiplink här.
Var denna artikel hjälpsam?
Annullera
Tack så mycket!