Sveriges största mosaikgrossist avslöjar sin fraktstrategi

Mosaic Sweden är en av Sveriges ledande grossister av mosaik. Under de senaste tre åren har de arbetat fram en oslagbar strategi för sina transporter inom Sverige och Europa. Nu delar de med sig av hur de håller ned sina kostnader och erbjuder fantastiska frakter till både kunder och återförsäljare.

I över sju år har Mosaic Sweden arbetat mot den svenska och europeiska marknaden som grossist av mosaik. Under deras resa har transportfrågan varit ett återkommande problem.

Frakter har alltid varit något av ett problemområde för vår verksamhet. Jag tror att många känner igen sig i den vilsenhet och osäkerhet som kan uppstå vid transporter. Man vet inte riktigt vart man ska vända sig eller vilken transportör som passar ens verksamhet bäst, säger Emelie, ägare av Mosaic Sweden

- Vi märkte att transportfrågan påverkade oss mer än vi först trott. I många fall kunde transporterna ge våra kunder en felaktig bild av vårt företag, och vad vi står för. Därför började vi söka runt efter en alternativ aktör som kunde hjälpa oss att ta fram en strategi för våra frakter. Det var då vi hittade Shiplink, som sedan dess haft fullt ansvar för våra transporter.

Shiplink erbjuder en komplett fraktlösning för företag i alla storlekar, och Emelie tycker att tjänsten haft en positivt inverkan på deras verksamhet.

- Sedan vi kom i kontakt med Shiplink har dem förenklat hela vår transportprocess. Vi lägger numera mindre tid på våra frakter, men får ut bättre resultat. Vi får till och med beröm ifrån kunder och återförsäljare som tycker att våra frakter fungerar väldigt bra, vilket är jättekul.



Emelie menar på att enkelheten är det som urskiljer Shiplink ifrån andra frakttjänster på marknaden.

- Sedan första dagen har Shiplink alltid varit enkelt för oss att använda. Vare sig det handlar om att beräkna pris på deras hemsidan, eller diskutera transportstrategier med kundservice så går det alltid snabbt och enkelt att få svar. Detta har hjälpt oss att göra rätt val men också sparat oss mycket pengar. Jag brukar skoja om att Shiplink är vår alldeles egna "lilla logistikavdelning".

Vi krånglar inte till saker i onödan. Vi tar hjälp av Shiplink för att få en översikt av våra frakter och ta de beslut som gör våra kunder nöjda, säger Emelie, ägare av Mosaic Sweden

Mosaic Sweden transporterar tunga och sköra varor, vilket gör emballaget otroligt viktigt. Emelie tycker att det viktigaste när det kommer till paketeringen är att ta hjälp av andras kunskap.

- För oss har det inte varit enkelt att lösa emballagefrågan och det tog lång tid innan vi hittade den paketeringsstruktur som vi använder oss av idag. Det bästa tipset jag kan ge till andra som tycker emballagefrågan är knepig är att ta hjälp utifrån. Vi har diskuterat detta mycket med både Shiplink och vår emballagegrossist vilket gjort att vi hittat en lösning som både är kostnadseffektiv och minimerar skadorna på våra transporter.

Vill du veta mer om Shiplink eller få hjälp med dina frakter och fraktstrategi? Kontakta kundservice tel. 010-20 706 66 eller gå vidare till Shiplink nedan.

Var denna artikel hjälpsam?
Tack så mycket!