Artiklar om: Shiplinks frakttjänster
Denna artikel finns också på:

Pall med hemleverans

Pall med hemleverans



Pall med hemleverans är en dörr-till-dörr leverans inom Sverige. Från bemannad företagsadress till privatpersons hemadress. Transporten inkluderar avisering där mottagaren har möjlighet att påverka och välja intervall för leverans. Leverans sker normalt vardagar mellan 08:00 - 17:00.

Vad ingår i frakttjänsten?
Upphämtning från bemannat företag
Leverans till tomtgräns/trottoar
Avisering till mottagaren ingår - Leverans sker den dag mottagaren själv valt tillsammans med transportören
Leverans inom ca 4 dagar efter aviseringen ingår. När mottagaren aviseras erbjuds de leverans inom fyra dagar, behöver mottagaren längre tid kan kostnader för lagerhyra tillkomma
Ett tidsintervall på fyra timmar erbjuds oftast för mottagaren. Mottagaren informeras och erbjuds ett intervall på fyra timmar för leveransen (gäller inte alla transportörer).
Leveransbesked till mottagaren 30 min innan leverans. I samband med att leveransen ska ske kommer chauffören att försöka ringa mottagaren en gång för att meddela att han är snart där så de kan förbereda sig. Mottagaren ska vara på plats det bokade datumet som de avtalat med transportören
Grundskydd

☝️Enskilda kollin med en vikt över 35 kg ska placeras på pall. I beräkningen anges vikt och mått inklusive pall och emballage. Pris baseras på vikt och volym. Läs mer om olika pallstorlekar genom att klicka på dess namn: kvartspall, halvpall, och helpall.

⚠️Observera att tjänsten inte inkluderar inbärning eller installation. Leverans sker till den adress som angivits vid bokningstillfället. Begäran om att få hjälp med inbärning eller att köra pallen till annan adress är inte möjligt.

Hur fungerar aviseringen? När transporten når den sista terminalen innan utkörning aviseras mottagaren. Om mobilnummer finns skickas ett sms till mottagaren om förslag på tid. Där ska mottagaren svara ”OK”, alternativt kontakta transportören på medföljande telefonnummer för att bestämma annan tid.

Vad händer om mottagaren inte är på plats vid överenskommen tid för leverans? Då kommer transporten gå tillbaka till terminalen. Leveranshinder kan komma att debiteras.

Hur ska jag emballera min försändelse? Din försändelse hanteras och sorteras på terminal tillsammans med annat gods. Addera stötdämpande material utifrån innehållets karaktär och ömtålighet. Godset ska ligga stilla och vikten ska vara jämnt fördelad inom paketeringen. Dokumentera gärna paketeringen med fotografier för att underlätta reklamationsprocessen i händelse av skada.

Hur fraktas min försändelse? Din försändelse hanteras och sorteras via minst två terminaler. Frakten hämtas först upp av transportören och körs till närmsta terminal. På terminalen sorteras det tillsammans med annat gods som ska till samma område i Sverige och körs till nästa terminal. Från denna terminal körs det slutligen ut till mottagaren.

Hur lång är leveranstiden? Leveranstiden varierar, men normal sett tar det mellan 1-3 arbetsdagar från upphämtning. Vissa undantag förekommer dock då en del orter inte trafikeras dagligen för upphämtning eller leverans. Aviseringen kan förlänga leveranstiden.

👋 Vi finns här redo att hjälpa dig? Kontakta kundservice via chatt, telefon: 010-20 706 66 eller mejl: kundservice@shiplink.se

Letar du efter ytterligare information?
Info om hur du emballerar pall på bra sätt.
Vad får man inte skicka egentligen?
Viktigt att veta för dig som är avsändaren.

Uppdaterad den: 02/08/2024

Var denna artikel hjälpsam?

Dela med dig av din feedback

Annullera

Tack så mycket!