Avboka frakt? Hur gör du?

Ibland behöver du ändra något i din sändning. Kanske avboka sändningen helt och hållet. Eller komplettera med ytterligare gods? Hur gör du?

Meddela oss genom att ringa, maila eller chatta.
Telefon - Vi finns tillgängliga varje vardag mellan 08.30-17 på nummer 010-20 706 66
E-post - Maila kundservice@shiplink.se så ser vi till att svara dig så snabbt som möjligt
Chatt - Vår chatt är öppen vardag mellan 08.30-17 och du hittar den längst ned i högra hörnet på skärmen

Det du behöver uppge är:
Bokningsnummer - så vi kan hitta bokningen i vårat system
Mottagarens namn och ort - det vill vi ha för att dubbelkolla och vara säkra på att vi avbokar rätt sändning
Varför du avbokar - ska sändningen inte skickas överhuvudtaget eller ska du komplettera sändningen med mer gods, annan info eller liknande. Vi behöver veta, då i många fall kan vi låta upphämtningen stå kvar i transportörens planering.
Ditt namn - vi behöver kunna anteckna vem som avbokar sändningen.
Mer info - behöver vi veta något mer för att kunna går vidare så återkommer vi till dig.

Om din frakt inte ska skickas
När vi fått alla uppgifter av dig så tar vi över, du behöver inte göra något mer. Vi tar det krångliga med transportören som att sitta i telefonkö och ta hand om det administrativa. Det kan hända att chauffören ändå dyker upp hos dig. Kanske var chauffören redan var på väg eller att informationen från transportören inte nått chauffören. Isåfall räcker det att säga att du har avbokat och varit i kontakt med kundservice.

☝️Tänk på att ta bort etiketten och fraktdokument, om chauffören hinner komma trots att vi avbokar - så att godset inte blir hämtat.
Om du ska skicka med komplettering/ändring i sändningen
Då återkommer vi om det skulle vara några ytterligare frågor. Är godset klart direkt så låter vi upphämtningen kvarstå som planerat.

Avgift
Beroende på när avbokningen kommer in och vilken typ utan frakttjänst det är så kan det tillkomma debitering för sen avbokning. Varför, när och hur mycket kan du läsa mer om i denna artikel: Efterdebitering, tilläggskostnader och avgifter

Shiplinks kundservice är öppen vardagar 08:30 - 17:00 via chat, telefon och email. Har du frågor eller funderingar kring dina frakter, kontakta kundservice.
Denna artikel har som målsättning att verka vägledande och samla den viktigaste och nödvändig information.
Var denna artikel hjälpsam?
Annullera
Tack så mycket!